Dziecko:
-kontroluje głos podczas zabawy
-odgaduje o kim była mowa po opisie słownym
-nazywa rysowaną figurę
-powtarza fragmenty wiersza
-mówi wiersz z pamięci na forum grupy
-szybko ustawia się w pary i trójki
-precyzyjnie wycinana elementy puzzli
-jest sprawne i szybkie
-reaguje na sygnały nauczyciela
-powtarza rymowankę
-bawi się i śpiewa
szanuje zabawki przedszkolne
-bawi zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-kontynuuje podany rytm z figur
-słucha wiersza o prawach dzieci
-buduje logiczne wypowiedzi nt. praw
-gra na instrumentach perkusyjnych
-postępuje wg instrukcji
-reaguje na zmianę sygnału
-bawi się przy rymowance
– precyzyjnie koloruje postać chłopca
-bawi się zgodnie z innymi
-używa zwrotów: proszę, przepraszam, dziękuje
-bawi się przy znanej dzieciom piosence
-słucha uważnie wiersza
-wskazuje właściwie kierunki; lewy i prawy
-nazywa poszczególne palce
-prawidłowo przelicza
-jest zwinne i sprawne ruchowo
-rozpoznaje odgłosy otoczenia
-słucha poleceń
-wie do czego służą poszczególne przedmioty
-koloruje wg własnego pomysłu
powtarza rymowankę wykonując określone ruchy
-z uwagą śledzi fabułę filmu
-rysuje na określony temat
-prawidłowo posługuje się przyborami
-godzi się z porażką
-buduje logiczne zdania
-tańczy taniec „Grozik”
-słucha uważnie opowiadania
-wie co znaczy być tolerancyjnym wobec innych
-współdziała w zespole
-kończy rozpoczęty rysunek
-słucha z uwagą opowiadania
-wypowiada się nt. niektórych instrumentów
-wypowiada się na podany temat
-szuka nowych rozwiązań
-interesuje się zjawiskami przyrodniczymi
-odgaduje nazwy instrumentów muzycznych
-dzieli sowa na sylaby
-szanuje zabawki
-aktywnie uczestniczy w zabawach porannych
-interesuje się muzyką
-mówi rymowankę głośno, cicho, wolno, szybko
rozpoznaje źródło dźwięków
-ma poczucie rytmu
-zna zasady nowej gry
-przestrzega poznanych reguł podczas gry z kolegą
-odpowiada na pytania o owadach
-zauważa zmiany w przyrodzie wiosną
-szybko ustawia się w kole
-prawidłowo łączy instrument z muzykiem
-koloruje wg kodu
-powtarza treść rymowanki