Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-naśladuje wybrane dźwięki
-słucha wiersza z uwaga
-wie kto to jest „patriota”
-przyjmuje postawę „baczność”
-oczyszcza obuwie przed wejściem do budynku
-zna kolory flagi polskiej
-reaguje na polecenia słowne
-koloruje obrazek z postacią
-zna wizerunek postaci Józefa Piłsudskiego
-wie kto to jest bohater narodowy
-przyjmuje postawę „baczność”
-odnajduje na mapie Polskie góry Tatry i Morze Bałtyckie
-sprząta po skończonej zabawie
-koloruje domki
-układa rytm prostokątów z dwóch kolorach
-nie oddala się od grupy
-przelicza klocki i wrzuca odpowiednią liczbę klocków
-właściwie korzysta z zabawek
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-odtwarza rytm za pomocą klaskania, tupania
-śpiewa fragmenty lub całość piosenki
-rozpoznaje i nazywa kolory
-składa z elementów dom
-zna legendę o powstaniu państwa polskiego
-zauważa miejsca dla swojej miejscowości
-uważnie słucha legendy
-wypowiada się nt. jej treści
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy
-używa zwrotów grzecznościowych
-wie kto to jest listonosz
-zna znaczenie słów : nadawca, adresat
-zna swoje imię i nazwisko
-rozpoznaje wizytówkę ze swoim imieniem
-odkłada zabawki na miejsce
-powtarza rymowankę
-zna imiona swoich kolegów i koleżanek
-rysuje samodzielnie rysunkowy list
-prawidłowo posługuje się kredkami
-potrafi się przedstawić
-zna swój adres
-nie niszczy zabawek
-wdrażanie do porządkowania sali
-rozpoznaje określone dźwięki
-segreguje koperty na duże i małe
-porównuje liczebność zbiorów
-układa przedmioty od najmniejszej do największej
-prawidłowo wypowiada dźwięki naśladowcze
-wykonuje zadania ruchowe zgodnie z opowieścią
-szybko reaguje na sygnały
-wygrywa rytmicznie określone rytmy
-bawi się zgodnie z innymi
-wyśpiewuje sylabami określone melodie
-układa historyjkę związaną z drogą listu od nadawcy do odbiorcy
-jest aktywne ruchowo
-łączy klocki ze sobą tworząc budowle
-porządkuje zabawki
-prawidłowo posługuje się kredkami i koloruje
-wie kto to jest przyjaciel
-współdziała w zabawie i pracy
-tańczy z przyjacielem
-właściwie się ubiera
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-prawidłowo postępuje wg instrukcji
-przestrzega ustalonych zasad
-przelicza i koloruje właściwa ilość kółek
-rysuje pastelami na określony temat
-właściwie posługuje się kredkami
-posługuje się umiarkowanym głosem
-współdziała w zabawie z innymi
-szanuje wspólne zabawki
-nie niszy zabawek
-nazywa swoje emocje
-wie które są pozytywne a które negatywne
-tańczy w przyjacielem
-dorysowuje elementy twarzy misia
-odkłada zabawki na miejsce
-słucha uważnie bajki czytanej
-ma poczucie rytmu
-śpiewa refren piosenki
-tańczy przy muzyce
-przestrzega zasad bezpieczeństwa na placu zabaw
-buduje z klocków na określony temat
-bawi się zgodnie z innymi mówiąc umiarkowanym głosem
-odnajduje pary
-zna historie pluszowego misia
-opowiada o swoim misiu
-wymieni imiona ulubionych misiów
-tańczy przy muzyce
-wykonuje określone zadania słowno-ruchowe
-z zaciekawieniem ogląda książki
-ogląda film z uwagą
-wypowiada się nt. treści filmu
-nazywa zwierzęta spotkane na spacerze
-słucha poleceń nauczyciela
-spontanicznie udziela odpowiedzi
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy
-wspólnie z innymi urządza wystawkę
-nazywa elementy obrazka
-układa je na narysowanym podkładzie i przykleja
-bawi się w sposób bezpieczny na placu przedszkolnym
-prawidłowo wykonuje zadanie ruchowe
-łączy liną określone obrazki
-używa zwrotów grzecznościowych
-jest spostrzegawcze
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-szybko reaguje na sygnały
-zauważa piękne elementy przyrodnicze
-lepi z masy solnej
-przestrzega zasad kodeksu
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
-rozpoznaje i nazywa instrumenty
-gra na wybranym instrumencie
-lubi przebywać na świeżym powietrzu
-prawidłowo posługuje się kredkami
-koloruje obrazek
-pomaga innym w porządkowaniu
-koloruje wybrany obrazek
-opowiada z wykorzystaniem przygotowanych ilustracji
-buduje prawidłowe zdania
-mówi w sposób zrozumiały i logiczny