Nasz program :

 

  1. Bawimy się kolorami
  2. Poznajemy instrumenty
  3. Szukamy wiosny
  4. Malujemy pisanki

3 – latki

 

Dziecko:

  • Słucha utworów literackich i dzieli się wrażeniami na ich temat.
  • Ilustruje ruchem i gestem treść utworów literackich.
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane kolory.
  • Bierze udział w zabawach ruchowych i gimnastycznych.
  • Wypowiada się na temat własnoręcznie wykonanych prac.
  • Zna niektóre tradycje związane z Wielkanocą.
  • Ogląda reprodukcje obrazów i opowiada o nich.
  • Chętnie wykonuje prace plastyczne różnymi technikami: maluje, lepi z plasteliny, rysuje.
  • Podejmuje próby wycinania nożyczkami.
  • Słucha fragmentów utworów muzyki klasycznej.
  • Określa, czy muzyka jest głośna, czy cicha, szybka czy wolna.
  • Rozpoznaje niektóre instrumenty muzyczne.
  • Stara się zagrać na wybranym instrumencie perkusyjnym.
  • Wyklaskuje rytm.
  • Rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia.
  • Klasyfikuje przedmioty według określonych cech.
  • Zna i stosuje pojęcie para.
  • Doskonali umiejętność liczenia minimum do 3.
  • Porównuje liczbę elementów.
  • Dostrzega powtarzalność w układach różnych elementów.
  • Rozpoznaje kształty.
  • Rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok, na, pod, za, przed.
  • Łączy obrazki w logiczne pary.
  • Współuczestniczy w wykonaniu prostej gry planszowej.
  • Przestrzega ustalonych reguł gry.
  • Wie, że w grze można zwyciężyć lub przegrać.
  • Łączy przyczynę ze skutkiem.
  • Obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie.
  • Współpracuje podczas zabaw i wykonywania wspólnej pracy.
  • Określa pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny.
  • Dostrzega zmiany w przyrodzie związane z następstwem pór roku.
  • Nazywa pierwsze wiosenne kwiaty.
  • Nazywa narzędzia ogrodnicze.
  • Rozumie, że rośliny należy pielęgnować. Wie, że rośliny potrzebują do życia wody i światła.

 

 

4 – latki

 

Dziecko:

  • Słucha tekstów literackich i zadaje pytania dotyczące ich treści.
  • Myśli logicznie. Rozwiązuje zagadki.
  • Łączy w pary rymujące się wyrazy.
  • Opowiada historyjki obrazkowe, zachowując poprawną kolejność zdarzeń.
  • Zna niektóre zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi.
  • Stara się dbać o prawidłową wymowę głosek i wyrazów.
  • Przelicza, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności.
  • Porównuje liczebność zbiorów.
  • Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne.
  • Porównuje wielkość przedmiotów.
  • Mierzy długość za pomocą kroków.
  • Nazywa aktualną porę roku i opowiada o jej cechach charakterystycznych.
  • Chętnie obserwuje przyrodę.
  • Zna cykliczne następstwo pór roku.
  • Wie, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć. Zakłada proste hodowle.
  • Wie, jakie prace wykonuje się wiosną w ogrodzie.
  • Rozpoznaje symbole zjawisk atmosferycznych.
  • Rozpoznaje i nazywa niektóre sprzęty gospodarstwa domowego.
  • Wie, że podczas korzystania z urządzeń elektrycznych, trzeba zachować zasady bezpieczeństwa.
  • Poznaje właściwości baniek mydlanych.
  • Rozpoznaje i nazywa kolory tęczy.
  • Miesza kolory, uzyskując nowe barwy.
  • Ogląda reprodukcje obrazów i wypowiada się na ich temat.
  • Maluje farbami, lepi z plasteliny, wykleja.
  • Wygrywa rytm na instrumentach niekonwencjonalnych.
  • Nazywa niektóre instrumenty muzyczne. Rozpoznaje ich brzmienie.
  • Reaguje ruchem na zmiany w muzyce.
  • Wskazuje kierunek dochodzenia dźwięku.
  • Śpiewa proste piosenki.
  • Dostosowuje ubranie do pogody.
  • Utrzymuje porządek na swoim stanowisku pracy.
  • Wie, jak należy się zachować podczas uroczystości.
  • Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
  • Prawidłowo trzyma kredkę.