RAMOWY ROZKŁAD DNIA
800 – 830
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję. Zabawy integrujące grupę. Rozmowy indywidualne.
830 – 900
Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do śniadania.
Śniadanie.
900 – 1000
Zajęcia dydaktyczne według planu obejmującego wszystkie płaszczyzny rozwoju dziecka z uwzględnieniem zróżnicowania form i metod pedagogicznego oddziaływania z zachowaniem przerw między zajęciami. Zabawy ruchowe i swobodna działalność dziecka. Religia.
1000 – 1120
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków) Pobyt dzieci na świeżym powietrzu. Spacery, wycieczki po najbliższej okolicy. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Podejmowanie przez dzieci różnorodnej, swobodnej lub zainspirowanej przez nauczyciela działalności: bezpieczne zabawy na sprzęcie, gry terenowe, badawcze, obserwacje przyrodnicze lub przy niekorzystnej pogodzie zabawy ruchowe w sali lub na sali gimnastycznej.
1120 – 1200
Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do obiadu. Obiad.
1200 – 1330
Relaksacja. Zabawy konstrukcyjne, plastyczno-techniczne. Zabawy
w kole. Słuchanie bajek.
1330 – 1400
Czynności higieniczno-porządkowe – przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
1400 – 1500
Zabawy dowolne według zainteresowań. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję słuchową, wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową. Organizowanie różnorodnych zabaw jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka
w sali lub na powietrzu. Bieżąca praca z dzieckiem w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne. Rozchodzenie się dzieci.