RAMOWY ROZKŁAD DNIA
8.00-8.30
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję. Zabawy integrujące grupę. Rozmowy indywidualne.
8.30 – 9.00
Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do śniadania.
Śniadanie.
9.00 – 10.00
Zajęcia dydaktyczne według planu obejmującego wszystkie płaszczyzny rozwoju dziecka z uwzględnieniem zróżnicowania form i metod pedagogicznego oddziaływania z zachowaniem przerw między zajęciami. Zabawy ruchowe i swobodna działalność dziecka. Religia.
10.00 – 11.20
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków) Pobyt dzieci na świeżym powietrzu. Spacery, wycieczki po najbliższej okolicy. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Podejmowanie przez dzieci różnorodnej, swobodnej lub zainspirowanej przez nauczyciela działalności: bezpieczne zabawy na sprzęcie, gry terenowe, badawcze, obserwacje przyrodnicze lub przy niekorzystnej pogodzie zabawy ruchowe w sali lub na sali gimnastycznej.
11.20 – 12.00
Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do obiadu. Obiad.
12.00 – 13.00
Relaksacja. Zabawy konstrukcyjne, plastyczno-techniczne. Zabawy
w kole. Słuchanie bajek. Zabawy dowolne według zainteresowań. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję słuchową, wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową. Organizowanie różnorodnych zabaw jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Bieżąca praca z dzieckiem w zależności od potrzeb i możliwości dzieci.